Partner serwisu
Komunikacja

Ryga dostosowała kolejną trasę dla niskopodłogowych tramwajów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
18-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Ryga przystosowała kolejną linię tramwajową do obsługi nowych niskopodłogowych tramwajów. Ze względu na sieć trakcyjną starego typu, wozy Škoda 15T, których miasto posiada łącznie 46, nie wszędzie mogą być wykorzystywane.

Niskopodłogowe tramwaje Škody mogą już obsługiwać nie tylko trasę linii 1 i 11, ale także nr 7. To za sprawą przebudowy linii i dostosowania jej do ruchu nowych pojazdów. Na pozostałych liniach stosowana jest inna konstrukcja sieci trakcyjnej, a stare tramwaje wyposażone są w odbieraki pałąkowe – podobne do tych stosowanych w trolejbusach. Takie rozwiązanie ma przełożenie m.in. na inną technologię zwrotnic i wózków. Nowe tramwaje Škody wyposażono natomiast już w tradycyjne pantografy.

Projekt, który otrzymał unijne wsparcie, dotyczył odcinka od ulicy Centrāltirgus do pętli Ķengarags. Prace rozpoczęto w maju 2024 roku, a zakończono w lipcu tego roku. Roboty polegały na dostosowaniu infrastruktury tramwajowej w Rydze do parametrów tramwaju niskopodłogowego. Miasto przebudowało tory i wybrane wiadukty oraz mosty. Poprawiono także konstrukcję sieci trakcyjnej. W ramach projektu dostosowano także infrastrukturę na części linii tramwajowej nr 5 do parametrów tramwaju niskopodłogowego – dokładnie na odcinku od skrzyżowania ulic Jūrmala i Slokas do pętli Iļguciems. Dostosowano także wysokość peronów na przystankach. Częściowo przebudowano również sieć trakcyjną na liniach nr 1 i 11, na których mimo wszystko wcześniej pojawiały się wagony czeskiego producenta. Jednocześnie wyremontowano cztery starsze podstacje trakcyjne i zwiększono ich wydajność. Powstała również jedna nowa.

– Nasz projekt potwierdza, że transport publiczny jest dla Rygi priorytetem. Inwestujemy w niego, aby korzystanie z niego było dostępne dla pasażerów i bardziej komfortowe oraz atrakcyjne. Cieszę się, że teraz do Ķengarags będzie można dojechać także nowoczesnym transportem. Przebudowa torów, dostosowanie nawierzchni peronów do wysokości podłogi tramwajów realizowana jest ze środków unijnych – przekazuje Vilnis Ķirsis, nowy burmistrz miasta.

Przebudowa prowadzona jest jeszcze na odcinku od ulicy Jūrmala gatve do ulicy Kalnciem (na wspólnym odcinku linii 1 i 5). Wówczas tramwaje niskopodłogowe będą mogły kursować także pomiędzy centrum miasta a Iļģuciemu. Całkowity koszt prac budowlanych na tak dużą skalę i dostosowania infrastruktury sięgnął 60,64 mln euro. Unia Europejska pokryje 85 proc. tych wydatków, czyli 40,175 mln euro.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5